niedziela, 18 sierpnia 2013

Przepis na... Babkę z cukinii


Dziś chciałam wam zaproponować szybki i bardzo prosty przepis na babkę z cukinii
Potrawa ta idealnie nada się na obiad, bądź kolację.
Lato to świetny czas na tego typu dania, bo warzywo to, można dostać dosłownie wszędzie za nie wielkie pieniądze. Ja swoją cukinie mam z ogródka dziadków. 

\

Co nam będzie potrzebne:
- 4 szklanki startej cukinii
- 2 szklanki mąki
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki oleju roślinnego
- 4 jajka
- 1 dużą cebulę
- 20 dag żółtego sera
- kilka plastrów boczku wędzonego
- kawałek kiełbaski
- przyprawy (sól, pieprz)

Przechodzimy do działania:
1. Cukinie ścieramy na tarce o dużych oczkach do osobnej miski, aby puściła sok. 
Do drugiego naczynia wbijamy 4 całe jajka i roztrzepujemy je.


2. Następnie kroimy cebule w drobną kostkę, podsmażamy na niewielkiej ilości oleju,
aby nam się ładnie zeszkliła.


 3. Do roztrzepanych jajek, dodajemy pozostałe składniki, w tym starty ser. Cukinie odsączamy z nadmiaru soku, dodajemy do pozostałych składników i wszystko ładnie łączymy ze sobą. Dodajemy przyprawy.

 
4. Gdy wszystko ze sobą wymieszamy. Ciasto wylewamy do foremki, którą można wysmarować masłem, bądź wyłożyć papierem do pieczenia. Wylewamy pierwszą warstwę, kładziemy pokrojoną w plastry kiełbasę. Zalewamy pozostałym ciastem, na wierzch układamy plastry wędzonego boczku.


5.Wkładamy do rozgrzanego piekarnika do temp. 180 stopni i pieczemy przez 60 minut.


I gotowe! Babka najlepiej smakuje na ciepło.
Ja swoją jem z keczupem. Dodatki można zastąpić czym się chce. Smacznego! ;-)

2 komentarze:

  1. o prosze :P a przed chwilka rozmawialam z mama na temat cukini :D.. wloski po keratynie sa super ja robilam we Wrocławiu https://www.facebook.com/pages/Studio-Keratin-Dr-AKamma/117432445072094?ref=profile tutaj masz strone :)

    OdpowiedzUsuń